onsdag 19 februari 2014

Att åldras med värdighet

De senaste veckorna har gått i högsta tempot, härligt, men tiden som blir över går åt till vardagspussel. Punkt. Jag har plåtat korv, garn, inredning, juldukning, sideorders till grillat och idag porträtt till en tidning. Resten av veckan tänker vi ha sportlov, med betoning på lov. Jag ser framför mig ljuvligt drippdropp och massa solsken, vi får väl se om frosten vill förlora den här veckan. Det kommer bli en underbar vårtermin har jag på känn, och som en hyllning till våren plockar jag in tulpaner. Som jag älskar tulpaner. De har så mycket gott med sig. Och precis som med de flesta blommor tycker jag de är minst lika vackra när de åldrats. 

Foto: Lina Östling, Doris Östling-Persson och Eje Östling-Persson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar