onsdag 8 januari 2014

Hemma hos Karin & Anders

Okej, det tråkiga är sagt. Dags att hitta tillbaks till vardag och foka på det som är här och det som faktiskt kommer ske. Men visst är det väl just tråkigheterna som gör att man lär sig lite mer om sig själv. Roligheter är sällan lika reflekterande. 

Idag är årets första riktiga jobbardag, och läget känns märkligt nog under kontroll. Jag har en ny bok för alla listor som ska göras i år. Jag har förhoppning om att den kommer göra underverk. Den är en liten blommig skrivbok med fina band som gör listarbetet extremt mycket lättare eftersom den är så fasansfullt inbjudande. Där kommer stort som smått att stå. Jag ska försöka outa några spännande happenings inom kort, är väldigt ivrig på att inte behöva begränsa vissa skojigheter till den lilla skrivboken. 

I senaste numret av Sköna Hem (nr 1 2014) kan du läsa om Karin och Anders magiskt vackra hem. Anledningarna till att just det här 30-tals huset känns drömskt vackert att kliva in i är just dom att huset är så vackert bevarat med originaldetaljer och att Karins jobb är att hitta vackra gamla saker. Den kombinationen är ett vinnande koncept, och varje vrå i huset är ren och skär inspiration. Har du inte besökt Karins butik Kokong i Torshälla utanför Eskilstuna bjuds du nu på det perfekta utflyktsmålet. Lilla Torshälla är bland Sveriges äldsta städer, och med älven som rinner rakt igenom samhället är det här rena njutningen att besöka med sina gamla ödehus blandat med pampiga sekelskifteskåkar. Jag märker själv att jag har svårt att hålla mig, jag är ett stort Kokong-fan och blir som ett litet barn i en godisaffär när jag är på besök. Och så råkar ju butiksägarinnan vara rackarns trevlig också. 

Det här är precis vad min tekopp ska innehålla!! Framförallt en stil som håller genom tidens moderniteter och inte sådär ängslig som kräver utbyte om ett halvår. Varma färger från ljust till mörkt. Mjukt, aldrig hårt. Rena träslag och vackra tyger. Lite nytt, mycket gammalt. Det vackra sitter i detaljerna, kolla tex fönsterfodren!! Och resten är en upptäcktsresa, bara att njuta av. 

Jag är så glad att Karin och Anders hem är först ut av årets hemma hos här på bloggen.
Tack hörrni för att vi fick titta förbi!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar