tisdag 12 november 2013

Valet är mitt- tyvärr

Att bestämma sig för saker är inte vår familjs starka sida. Ofta mynnar det ut i att inget bestäms och vi intalar oss att vi är en sån där härligt spontan familj som tar dagen som den kommer. Men nej, ärligt blir det rätt ofta kaotiskt. Att be om smakråd när det inte ens är helt hundra bestämt ATT vi ska ha en tapet på kontoret blir kanske meningslöst. Men eftersom tapet är så förbaskat kul vill jag ändå dela de 4, inte helt olika, tapeter vi väljer mellan och som vi eventuellt möjligtvis kanske så småningom kommer att, med stor sannolikhet, sätta upp. Om vi inte väljer att måla väggen alltså.

Fler vackra tidstypiska tapeter att inspireras av hittar du här

Det här är tex en del svåra frågor: Blir den mörka tapeten för murrig? Riskerar den beigea bli för laxrosa? Har vi för mycket gröna väggar? Är den gula för..gul? Är gult fult? Kommer vi bli klara med kontorsrummet till den 20:e när jag och Johanna ska plåta arbetsrum där? Frågetecknen fortsätter, men vad vi ska äta idag det vet vi, för första gången har vi nämligen beställt Coops ekologiska matkasse. Bara att robotlaga mat den här veckan. 
God middag. 



4 kommentarer:

  1. Jag röstar på den gröna eller den beigea. Om ni tycker att ni har för mycket grönt tycker jag att den beiga blir toppen. Och att det inte gör något om den drar åt rosa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt det vi landade i, sedan vred vi det ett varv till för att verkligen hitta ett problem, och där var det: Laxrosa! Men det kanske inte är problem? Om vi kallar det skimrande rosa kanske det känns lite bättre!! Tack för hjälp :-)

      Radera
  2. Rosa! Så snyggt med grått och trärent till!
    Men alla är snygga och det är lite lyxigare med tapet än att måla oftast tycker jag. Hoppas vi får se fina efterbilder. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. I ett arbetsrum ska det vara ljust, det främjar kreativiteten. Ta den skimrande rosa!!
    Mamma

    SvaraRadera