måndag 4 november 2013

Och så kom julen.

Iallafall i tidningsvärlden, ute är det mer sommar än vinter tycker jag. Jag och Johanna Flyckt Gashi har två stora julreportage med i senaste Hus&Hem nr 13. När det inte var så mycket snö ute var vi nere i dimmiga Blekinge och besökte pysselproffset Anna med bloggen Anna och en röd stol. Som tur var hade Anna kompenserat utomhusvädret och piffat och fixat inomhus för bästa möjliga julstämnning. Så himla fint att det blev en omslagsbild. Grattis till oss. Lite senare när snön varit på besök ett tag fick vi i uppdrag att göra årets juldukning för Hus&Hem. Förra årets juldukning för samma tidning gjorde vi i en dunkel industrilokal, mycket murr och burr men också mycket vackert, läs om den här. Den här gången tänkte vi snö, tradition och vintage. Efter mycket letande efter glashus, uterum, uthus hittade vi Ida på POs lada som är stolt ägare av ett helt makalöst vackert uthus. Huset har de byggt själva, och golvet, missa inte golvet, som de (om jag minns rätt) hämtat från ett gammalt hus som revs i Jönköping. Sten för sten är omsorgsfullt fraktat och lagd på sin nya plats. Återbruk är bland det vackraste tycker jag!! Det kändes inte svårt att visa äkta kärlekskänslor till golvet och huset. Har blivit väldigt sugen på att lägga tegel i vårt uterum efter årets besök i diverse uterum. Mer om det senare. 
Nu går jag bara runt och längtar tills dagen då vi får öppna årets Blossa-glögg infinner sig. Garanterat årets snyggaste flaska, har ni sett? Heja kurbits. 

Hoppas ni är redo för jul!! Ducka lågt i annat fall. 

Jippi! Omslag. 

Annas signum är att förena loppisfynd med varandra. Två kuddar blir en, eller
som här, tyg + stol = något nytt och vackert. 
Läs mer om juliga DIY och tips på juldukning i senaste numret av
Hus&Hem nr13!


















2 kommentarer:

  1. Tack för dina alltid fina bilder, nu fick jag julinspiration igen :))) Och er bok WOW jag bara älskar den!! En riktig året runt bok...Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, vad skönt att förra årets tidiga julentré inte sätter käppar i hjulet för årets firande ;-) Och vad kul att du gillar boken, blir glad i hela alltet av dina fina ord. Tack och Kram

      Radera