måndag 28 oktober 2013

Releasefest för boken


Tjatet om boken fortsätter även idag. För i fredags hade vi FEST för våra allra käraste och närmsta kamrater, släktingar och själavänner. Jag och Eva har planerat det här så in i norden, vilket varit svårt när vi väntat ungefär 80 gäster. Vår inbjudan gjorde bästa Naira (samma tjej som gjort min hemsida) och den blev så fantastiskt snygg (tycker vi). Så här såg det ut i våra vänners brevlådor för några veckor sedan:


Maten var utsökt, Eva och crew lagade från boken, såklart, och det var verkligen tipptopp. Kocken Davide från den mysiga restaurangen Stora Örebro, bjöd på pulled pork macka. Hur den tillagas kan du  läsa på sidan 211 i boken Mer om livet och smakerna på Smultrongården (om nu någon mot förmodan råkat missat titeln). Det var så himla roligt att få ge en stor fest till alla som varit med och hört om allt tjat och jobb och kanske lite gnäll, men även skryt, kring bokslitet det senaste året. 

Tror att Evas dotter Hanna har tagit de flesta bilder från kvällen. Ur mitt minneskort i kameran har jag iallafall tankat en hel del mingel idag. Tack Hanna och eventuellt okänd fotograf!!

TACK alla fina ni som var där!

Vi höll tal. Vissa var lite spända (Lina) och vissa kunde tala för oss båda (Eva).


Vi vigde en dag åt att pimpa ett partytält, och mysigt blev det. Den franska duon på bilden ovan, alltså gudars
vad bra de var!! 

Stjärnkocken Wendy, Eje, Doris och Fabbe. 



PotteryJo-Johanna med familj åkte hela vägen från Stockholmia. Vi har använt mycket PotteryJo porslin i boken, men kolla även deras site här. Längst ut till höger sitter min svägerska, och jag är den glada i mitten. 

1 kommentar:

  1. Roliga bilder men gamhalsen på gamlingen högst upp kunde väl SKURITS AV!!!! Jisses!
    Annars, HÄRLIGA bilder <3

    SvaraRadera