fredag 6 september 2013

En vecka i bild

Den här veckan startade på botten och slutar på topp (hoppas jag)!! Tidigare i veckan läste jag tant Johannas inlägg om oro, och igenkänningsfaktorn var hög. Att frilansa är att dansa på bergets högsta toppar samtidigt som det är att ligga tillplattad längst ner i dalen och se hur vackert alla andra flyger och susar högt där uppe. Så vackert kommer jag ALDRIG att dansa tänker man då, när man är där längst ner. Men, det är ur sina plattaste fall man lär sig de där nya stegen som man inte vågade ta då när man så självklart svävade högt högt. Och det är så himla läckert, för det är verkligen så, att när man inte har något att mista finns ingen rädsla kvar att förlora heller. Och på en vecka kan allt hända. Den här arbetsveckan såg ut så här:

Måndag morgon och jag blir kallad struntmamma.
En vackert och omsorgsfullt nedbäddad docka håller modet uppe.
Hela måndagen spenderades hos superproffset Lotten för
matfotografering av pasta! Så skoj var det och snyggt blev det.
Måndag kväll och stockholm glöder av en sömnig sol som
ska vidare. Vi packar ihop efter ett pastamaraton. 
Tisdag blev stora förberedelsernas dag.
Och stora tandläkarbesöksdagen för 2 av 4 familjemedlemmar, hua.
Det vackraste lilla uterummet väntade besök av mig och Johanna
för inspirationsreportage för Sköna Hem.  
Lycka är att en tisdagseftermiddag hitta vackra persikor
inför onsdagens plåtning. 
Onsdag och uppe med tuppen, trädgården är daggvåt och
 luktar så gott så hälften vore gott nog. 
Fullpackad bil: soffa och tre stolar, massor och krimskrams
och med världsafint resesällskap i framsätet styrde vi
bilen mot älskade Närke tidigt tidigt på onsdagsmorgonen
Hela onsdagen jobbade vi i uterummet:
 riggade, fixade, stylade och fotade. 
Saker överallt och en glad Johanna.
Sommarvärme och glashus = repris på det här jobbet.
Men ujujuj vad fint det blev. Sicken miljö alltså.
Fortfarande onsdag.
Lyckades köpa senaste Hus&Hem och såg att nästa
nummer är  fyllt av Lina & Johanna, skoj skoj skoj!
Dags att förbereda inför stora möteshösten 2013.
Torsdag och iväg till Procenter, som för övrigt har 40%
rabatt på sina portfolioprintar under september!! Lycka 2!!
Tryckte ut 50 printar, mixade och matchade och fick till
portfolion inför mötet samma dag. Pijuuu. 
Lite nervös var jag allt i torsdags kl 14. Men mötet gick bra..
..och nästa vecka ska vi plåta i det här glashuset för Oriflame.
Efter mötet hann jag med lite torsdagsshopping:
en bläckpenna fick det bli! Kollade in receptboksutbudet
inför min och Evas release i oktober, jisses alltså.
Så många matböcker!! Och titta där! Kerstin Hermelins fina
kokbok Söta kakor i mitten där. Den är allt bra fin den!!
Vi har fullkomligt levt på rester denna veckan. Nu är vi nog
alla rätt mätta på pasta efter att ha haft en 4 dagars lång
avsmakningsmeny. Igår gjorde vi grillade pestomackor av
en surdegsbaguette som blev över från jobbet dagen innan.
Fredag morgon och två tröttglada fredagsentusiater som
uppskattar vardagen men mest av allt helgen. 


2 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg, har en mycket speciell. Jag följer dig från och med nu, och jag inbjuder dig att besöka min blogg

    Amina

    dar amïna

    SvaraRadera
  2. Det blev ett bra snittbetyg på den veckan då, verkar det som! Hoppas nästa vecka börjar lika bra som denna slutade och att det håller i sig där uppe på toppen.

    SvaraRadera