måndag 24 juni 2013

Appropå semester.

För några år sen var jag och min käraste man på jobb för Fritidsresor för att skildra hotell och miljöer i Grekland på ett lite mer magasinigt sätt. Jag fotade och han assisterade - perfekt tänkte vi, lagom romantiskt och hårt slit, lite så som vi är. I en vecka jobbade vi så svetten dröp. Men varje kväll gick vi ut och åt middag, pratade utan att bli avbrutna, inga barn, ingen mejl som måste svaras på, inga deadlines. Just the two of us. Suck alltså, de där stunderna. Men inte ska man väl behöva åka och jobba i Grekland för att åstadkomma ett gott samtal? Nej är förstås rätt svar. Jag har blivit helt kär i att sova i bilen, och nu drömmer jag om barnvakt så vi kan sticka med bilen och parkera vid en vacker sjö, solnedgång kvällsbad och stormkök. Snart skålar vi och fnissar bakom ryggen på Vardagen.

Så här bra hade vi det i Grekland. 


















Ja det är så jag blir avundsjuk på mig själv när jag ser det här! Fy vad härligt grekerna har det. 

6 kommentarer:

  1. Vad du frestas! Det ser och låter helt och hållet UNDERBART!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var underbart. Att jobba ihop är rätt romantiskt ändå :-)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack snälla du!! Vi får bunkra upp med sommarbilder så vi har hela vintern sen :-)

      Radera
  3. Åh vilka fantastiskt underbara bilder! Stor kram från Fru Vintage

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack snälla du!! Så roligt att få fina kommentarer här, man blir ju för glad alltså. Ha en underbar sommar!!
      Lina

      Radera