tisdag 14 maj 2013

Resan dit

Det åks en hel del. Jag försöker alltid åka tåg när jag ska iväg på jobb. Tror att det är mest praktiskt och så är det ju lätt en vinnare när det kommer till miljöargumenten. Men så är ju tågen försenade. Och då svär jag och alla passagerare och vi får hjärtklappning och är jättearga. Och jag tänker att jag från och med nu ALLTID ska åka bil. Men bil är tråkigt och monotont. Aj aj säger den stackars kroppen efter en maratonkörning till södern. Lika föråldrande hur man än åker kan man konstatera. Ja, det var ungefär det jag hade att säga om det. I morgon blir det bilen till Eva ute på landsbygden för lite bokplåtnig, på torsdag blir det tåg till Borås och jobb med Johanna. Den härliga fredagen spenderas med jobb i Lund och sedan hoppas jag att alla dåliga ursäkter för tågförseningar håller sig undan när det är dags att tåga hemåt igen. Och det är helt okej att se det här som en varning alla tågansvariga människor och Banverket. 

En hel del åkande alltså.  

Apropå resande tänker jag ibland på att jag inte följt upp Englands-resan särskilt bra. Lite mer om resan finns att läsa här och här. Dit kom jag via flyg by the way, gick snabbare än tåget till Borås. Det blev tre dagar av hårt jobbande, tre dagar med massor av inspiration, totalt tre goda middagar tillsammans med tre kära vänner. Det magiska 3 (fast vi var ju fyra totalt). Ska bli roligt att få visa bilder därifrån, tills dess ett porträtt på en av tre. 

Frida Kolasa
Kär vän i sina bästa dar mitt i Brick Lane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar