torsdag 23 maj 2013

Ge-bort-present

Och nu när alla har lärt känna Frida, eller iallafall gottat sig i hennes hem (som du kan läsa om här), kan vi fortsätta frossa i lite pyssel som knåpats ihop av samma pyssliga dam. I senaste Handarbete&Pyssel som finns ute i butik nu finns en hel del enkla och lite mindre enkla prylar att styra upp. Dessutom ett reportage från den här fina damens pysselstuga!!

Jag gillar, eller kanske älskar, de flesta blommor, speciellt de som någon gett upp hoppet om, de lämnade bortvalda stackarna (de brukar reas ut och jag får chansen att säga, vad var det jag sa!! när de blommar, om de nu någonsin gör det) Just nu är det pelargonernas bästa tid tycker jag, överlevarna har rotat sig och de första spröda små knopparna är så ljuvligt vackra att hälften vore nog. Kanske just därför är det här min allra bästa gå-bort-present, så vacker, enkel och väldigt personlig. Och så mycket kärlek och omsorg som är inbakat i det lilla livet. 

DIY gå-bort-present. Ett skott från din blomsamling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar