torsdag 4 april 2013

Vive la France

Tre försovningar av tre möjliga den här veckan, är det sommartiden eller är det svtplay som bär skulden? Vi kollar Bibeln och länsar resterna av påskägg kvällstid, inte konstig att det tar på krafterna. 

Igår var jag i Stockholm för att testa en helt ny kamerautrustning. Hm, ibland kan man (jag) förblindas av tekniken och i efterhand ser jag tvivlet, tvivlet på vem som vet bäst, jag eller tekniken. Keep it simple, tänker jag nu, och istället för en askrånglig utrustning som väger nackspärr och kostar tom plånbok och säkert lån på det, köpte jag ett nytt stativ i kolfiber, lätt som en fjäder. Typ. För den som vill veta mer om kamerastativ kan kolla upp det jag köpte från Benro här. Gillade detaljen med den lilla kroken på mittenpinnen där man smidigt kan fästa tyngder för extra stabilitet, det har nämligen varit ett litet aber för mig. 

På lunchen träffade jag Johanna från PotteryJo och som om det var meningen tog hon med mig till Petite France. De som jobbar där är långa stiliga, har mörka ögon och pratar franska. Och som om det inte vore nog har de en urmysig uteservering. Ljuvligt!! Nästa tisdag bär det nämligen av till Frankrike för 5 dagars jobb, 5 dagars semester. Totalt 10 dagar av côte d´Azur, ja ni fattar. 

Innan dess ska enmiljard jobb levereras, barn ska vabbas och sol ska njutas av. 

Här är Johanna från PotteryJo utanför Le Petite, kolla in PotteryJo´s porslin, där finns något för alla, verkligen ALLA. Och alla tillfällen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar