tisdag 23 april 2013

Goda Grannar

Nytt och fräscht eller gammalt och trasigt. Vår familj har valt sida, vi är renoveringsflummisar som inte störs av nött stött gammalt eller ens trasigt. Nivån skjuts framåt för varje år, och numera spelar det tydligen inte så stor roll om det hänger en planka här eller där. Eller om det INTE hänger en planka där det borde. Man vänjer sig liksom. Men, titt som tätt slås jag av hur enkelt och färdigt ett liv kan vara. Det är framförallt de tillfällen jag jobbar åt tidningen Skanska Nya hem som skildrar hur livet i ett nybyggt hus kan te sig. Tidigare har jag tex varit i det här fina (nybyggda) skanska-hemmet. 

Den här gången var det grannar i Huddinge som ställde till med kalas och jag och stylist Johanna Beijer var där och pysslade och fotade mingelfesten. Det bjöds bla på en FANTASTISKT god kaka. Jag kan fortfarande inte bestämma mig för om den är snyggare än den är god eller tvärtom. Förövrigt är Skanska Nya hem en gratistidnig som ges ut till alla de som bor i Skanska-hus eller de som visat intresse för ett. En rackarns snygg tidning är det också. Det är alltid roligt att jobba med en produkt där slutresultatet alltid blir så snygg! En eloge till gänget bakom tidningen alltså. 

Nu Nina Simone och datorjobb i väntan på solen. God tisdag!

Chokladtårta med vit choklad och hallon på kakfat från PotteryJo. Jo tack.
Styling och kakbakning: Johanna Beijer
Styling och kakbak: Johanna Beijer
Liten muffin på fat från PotteryJo.
Styling och kakbak: Johanna Beijer

Grannar som minglar.
Styling och kakbak: Johanna Beijer
Lax och spenatpirog, inte heller så tokigt!!! Assiett från PotteryJo.
Styling och matlagning: Johanna Beijer



1 kommentar:

  1. Så fina bilder (som altid) Tar nog också hellre gammalt och trasigt men med potential att bli något.... ja något ännu finare-

    SvaraRadera