onsdag 17 april 2013

Ett kapitel rikare

Dags att ta sig i kragen och susa hemåt. Längtar efter vanligt jäkla bryggkaffe men saknar redan sol och värme. Sträckte på halsen mitt längsta och blundade med ansiktet mot solen just innan vi klev på planet och tänkte på hur mycket gott det gör för en liten människokropp. Vilken boost det är att få lite sol!! lite ynka sol bara.

Med mig hem har jag mina 2 nyinköpta trasiga väckarklockor för 1 euro, en utan visare, och tusentals bilder till boken på mat, bakelser, Eva och Hanna, boulespelare, antikmarknader, små små gator, vackra golv, bagare som bakar, galningar som badar i havet, färska frukter och säkert massor av mer. Ska bli så skoj att få visa mer av Frankrike här!!

Nästa vecka drar jag och Johanna iväg till Öland, ser fram emot det massor. Ett kärt återseende. Sist vi var där badade hela Ölandsbron i tjock regntung dimma. Nu blir det andra bullar. 

Så hej svejs Nice med omnejd, du visade dig från din bästa sida med sol alla 9 dagar, för det är vi dig evigt tacksam!! På återseende. 

Foto: Lina Östling

Foto: lina Östling

Foto: Lina Östling





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar