måndag 25 mars 2013

Påskveckans första dag

På lördag kör vi påskmiddag för släkten. Försöker få till en dukning i huvudet, men jag tycker det är svårt att förstå hur det blir innan jag har allt liggandes framför mig. Igår gjorde vi ett tappert försök till pyssel, men när tålamodet är 0 blir det lätt sönderrivna tuppar och pärlor över hela golvet. Ja det är förstås barnen som bjuder på italienskt temperament. Det finns fortfarande några dagar kvar att hitta The Ultimate påskpyssel på!! Puh.

En bra plan B är att köpa ett ex av helgens Leva&Bo, där har jag och Kerstin Hermelin fixat en dukning i påskens alla färger, dvs i stort sett alla. Färgsprakande härligt med några fiffiga tips på saker att ställa på bordet. 

Jag och Johanna har även ett hemmahos-reportage från Åhus publicerat i samma nummer. Liten tjuvkik på det finns här.


Eller God Påsk, som jag har hört är det mer korrekta... Osäker på källan här.

Porslin från PotteryJo

Bestickförvaring ala vår.

Snyggare äggfat får man leta efter! Från PotteryJo

Biltema levererar, i form av snyggt planteringsbord.
Skulle aldrig ha gissat att det kommer därifrån ELLER att det kostar 299:-

Hopp om livet, så ett frö och låt det växa. 

Skål!

Jellybeans är nog det ultimata påskpyntet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar