måndag 25 mars 2013

Instagramkonst

Det här med presenter. Vad ger man människor som har allt och inte vill ha något. Egentligen är det väl inte svårare än att fråga sig själv, vad uppskattar jag? Jo, jag uppskattar det du gjort med dina två händer och som innehåller massa kärlek och tankar. Sånt du gjort på arbetstid vill jag inte ha, det ska vara du som privatperson. Helgens present fick efter mycket om och men och i sista stund bli en iphone-fotad liten print. Har photoshopat för bästa Instagram-effekt. En ny presentvärld har öppnat sig och från och med nu kommer jag ge bort min hobby- instagrambilder. Perfekt för en människa som gillar att fota men som bara fotar jobbgrejer med storkameran. Jag märker att jag är mycket mer lekfull när jag fotar med telefonen. Storkameran verkar sätta upp osynliga murar, kanske för mycket tekniskt att tänka på? Kanske återkommer om detta. Nu är inte tiden. Imorgon träff med Johanna, det är snart det. Dags att ladda batterierna, bokstavligen, till både kamera och dator. 
Gokväll. 

Strängnäs i dimma- till en Strängnäs-bo från en Strängnäs-bo. Vår duktiga granne fick sig en doktorshatt.
Printade den 17x17 och ramade in den i en gammal loppisram. Klart och betalt för en 80-lapp. 



2 kommentarer:

  1. oj vad fint!!! Vilken present!!!!!! kram fining och tack för två fantastiska dagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejmen tack!!! Ja vad härligt vi hade, och snart väntar mer sol och lite jobb på det!!

      Radera