fredag 1 mars 2013

Hemma hos Katarina i Borås

Kanske inte så konstigt att Ellos heminredning känns upphottat och mer spännande än någonsin när fina Katarina jobbar som AD där. Katarina med familj bor i, vad som ser ut som, ett litet sagohus där det ligger inklämt mellan gamla industrihus i tegel. Det känns rätt tydligt vad var och en i familjen brinner för när man susar runt mellan rummen, djur i alla former, folkvagnsbussar och inredning. Och att de liksom fått saker att kännas ditlekta är kanske det klurigaste som finns, men så otroligt underbart och snyggt när så skett. En otålig person som jag blir förstås hemskt avis, och inspirerad. Så här tänker jag att jag skulle vilja säga när någon frågar "Ja den där ja, den bara hamnade där när vi lekte hela havet stormar uppe på en koja.. ja jisses vad kul vi hade.." Istället tänker jag alldeles för mycket och har säkerligen alldeles för mycket referensramar som stör. Och allt ska ske NU. Nej lite närvaro och kisande ovanför skärmen doserar jag mig själv. Hej hopp och glad fredag. Nu ska nya glasögonen få jobba, här ska banne mig letas intryck och inspiration (på det där okrystade sättet).

Reportaget av Johanna Flyckt Gashi och mig finns att läsa i senaste Hus&Hem som kommer ut i butik den 5:e mars (om jag minns rätt).


Hej hej Rodney. (bullen i bubblan)
Vindspel av finaste bestick.

Spetsprydd drömfångare .


Samling burkar, vispar, kakelplattor.




Jippi vad snyggt!! Porslinsfiguriner får en ny innebörd i en glasburk.

Kolla räcket i trappan. Jag dör rödsnyggdöden!

Förvaring av nycklar. Älskar detaljer som att färgen på pärlsponten spricker...

Sköna sovrumsfärger.


4 kommentarer:

  1. Tack Lina för erat besök hos oss. Genom din lins så ser allt så fint ut och dina ord ger allt lite extra guldkant.
    Du är en fantastisk fotograf och en ödmjuk och fin människa som jag verkligen uppskattar att ha mött och hoppas på att möta snart igen! Kram på dig! // Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men detsamma Katarina!! Tack för många fina ord. Fortsätt ha hjärtat på rätt ställe så hoppas jag, och är övertygad om, att vi ses igen :-) Kram kram

      Radera
  2. hej! jättefina bilder på ett underbart tjusigt hem. kollade in din portfolio också... du är himla bra! kommer tillbaka snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!! Katarina vet hur hon ska få till det minsann. Ja välkommen tillbaka såklart, vi hörs!!

      Radera