torsdag 7 mars 2013

Att fixa en vårdag

Att tjata om våren kanske får videungsknopparna att spricka, vad vet jag!? Och att det tjatas om vår borde väl bara betyda att längtan är extra stor i år. I morse längtade jag efter skog och sprang en tur i skidspåret, inte så vårigt, mest läskigt. Hem kom jag utan vrickade fotleder, men skogen får nog tina upp lite innan den och joggingskorna syns igen.

I januari gjorde jag och Johanna det absolut kallaste jobbet någonsin. En vårdukning för Hus&hem i kalla industrilokaler med minusgrader, snö, betonggolv, fönster utan glas, ja kyla när den är som mest bitter. Med oss hade vi fotograf-Lisa som skulle vara med och heja på oss, men mest fixa material till sitt slutarbete. Fy i hela friden vad vi frös. Med sammanbitna käkar slungade vi oss mentalt till en plats i lä där sol och kaffe värmer. Tur att allt var minutiöst planerat, för det fanns ingen tid att testa och laborera i denna tortyrkammare. Inte helt glamoröst alltså. Trots allt detta fick vi till ett vårigt reportage som finns att läsa i senaste Hus&Hem.  

Det varmaste jobbet någonsin gjorde vi förra sommaren, det måste jag visa så snart det är publicerat!!



Karaff från Mateus
TACK Lisa för insatsen. Lampan från ELLOs är riktigt tjusig tycker jag.
Vårljuset, ser ni!!??
Plantera i kopp, här från Mateus. Fat från PotteryJo skymtar i bakgrunden.
Bordsdekoration och glas doppade i färg.
Bordstablett: vik ett papper och klipp! 


2 kommentarer:

  1. Hejsan! Bara lilla jag som kikar runt och lämnar lite avtryck. Tack för all fin inspiration! KRAM Petra E www.romantiskahem.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för avtryck!!! De värmer alltid gott :-)
      // Lina

      Radera