tisdag 19 februari 2013

Åka tåg

Svintidigt innan tuppen vaknat satte jag mig i bilen och sjöng högt för att inte somna. Nu svischar snabbtåget och jag mot Göteborg fram genom ett vintrigt Sverige och jag lyssnar på Cornelis i lurarna och dricker onödigt starkt och rätt äckligt kaffe. Idag fotar jag och Johanna jul, en heldag i kall men ack så vacker miljö!! Ska bli skönt att lägga julen bakom sig efter den här veckan. På torsdag ska jag plåta nyårsafton. Men sen är det tack å hej tills september när julen sätter igång igen. 



För några år sedan tog jag den här bilden på Eje när vi var ute och åkte tåg. Han ser så förväntansfull och nyfiken ut. Inte som jag ser ut just nu med andra ord. Bilden finns på bildbyrån Folio där jag och en massa duktiga fotografer är anslutna. Superbra ställa att leta efter inspiration på, kika här.


Lilla Eje åker tåg
Foto: Lina Östling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar