tisdag 29 januari 2013

Hemma hos i Jönköping

På galet kort tid har Maria med familj renoverat sitt snygga hus i Jönköping - endast 2 år!!! Här hemma har vi satt en arbetstid på 15 år... Vilka arbetsmyror de är, dessutom tillsammans med tre urgulliga barn. Hur går det ihop? Jag har ju bara två, visserligen jättegulliga, men inga arbetsmyror när det kommer till renovering. Tvärtom antirenoverar dom skulle man kunna säga. Eller bara lever ett vanligt barnliv som vissa skulle säga. Hm, den här ekvationen ska jag erkänna att jag tänkt på en hel del sen jag och Johanna var hos Maria i Jönköping för snart ett år sedan. Det var så väldigt mycket som var klart och fint, målade lister, ett kök, flera sovrum, ett vardagsrum utan sladdar som hänger kors och tvärs över hela taket. Imponerande. Jag tror vi tog rekordmånga bilder på rekordkort tid! Nu finns reportaget att skåda i senaste Lantliv. Och Marias fina blogg fru fix och trix finns att kika på här.














2 kommentarer:

  1. Kul att läsa!:) ....och vi är faktiskt inte riktigt färdiga än...nu ska vi snart efter 5 års väntan bygga en hall....
    Med tre barn som sliter på huset så är det ju faktiskt snart dags att renovera igen....de är riktiga antirenoverare....
    Tack för ert mysiga besök! Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad spännande med hallen!! Ja den vet jag att ni pratade om när vi var hos er. Jag tycker ni har varit så himla duktiga och en inspiration vad gäller att få saker klart!! För mig personligen var det roligt (och skönt) att se att det faktiskt går att få saker gjorda inom en 15-års period!! Tack för att vi fick titta förbi och lycka till med hall och annat :-) Kram

      Radera