fredag 18 januari 2013

Dagen efter. Formex. Spaning.

Matt efter gårdagens Formex, träningsvärk (!!!) efter många steg och glad över att jag åkte dit trots ändrade planer i sista stund. Alltid kul att göra saker ihop med någon annan, och när Johanna fick förhinder tänkte jag nästan strunta i hela mässan. Något positivt med att gå själv är att man blir väldigt fokuserad. Det bästa med mässan är inte Housedoctor, Bloomingville, Nordal med sina som vanligt supersnygga prylar. Nej det är de möten med små eldsjälar som är den verkliga gåvan på Formex. Tycker jag. Att vårens färger är syrligt sorbé är såklart bra att anteckna!! 

Utdrag från mässan för den som inte kommer dit. Formex har öppet hela helgen, så än finns tid att lapa nya trender.




De här är Little Travellers från Terrible Twins, läs mer om dem här. De är inte bara underbara, utan riktiga globetrotters och tillverkas för en god sak. Din nya resekompis.

Ja, de är ju grymma. I år är det dags, en utav dessa ska åka till Strängnäs. Kika på Vallentuna Armatur & Skärmateljé för fler färger.

För en Frida Kahlo-lover föll jag pladask för det översta armbandet. Jag vill bara ha det, och det går ju inte, man behöver ju använda det. Därför överlåter jag smyckesbärandet till någon annan som använder smycken. Själv har jag inte riktigt kommit dit än, men har ett favvo-smycke med just Frida på!! Också detta från Terrible Twins och är gjort för en god sak. Läs mer här. Företaget säljer också supersnygga väskor gjorda av gamla cementsäckar med elefanter på. 
De här skärbrädorna från Nederländska HKliving var ju riktigt snygga, mer snyggt hittar du i deras katalog som du hittar här.

En liten skalle från mateus.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar