fredag 23 november 2012

Resultatet av en vattenläcka

Härligt när man vaknar av att hantverkare knackar på dörren. Hela familjen låg och snarkade som små grisar i en och samma säng, någon hade hänsynsfullt lagt sig skavfötter i brist på plats vid huvudsidan. Tur att det är fredag = sovmorgon i morgon.

Vi har gjort om vårt badrum på övervåningen då det varit en läcka där. Inget dramatiskt och vi köpte huset med läckan men har aldrig använt badrummet mer än som förråd typ. I mars 2012 drog vi in hantverkare och i november 2012 är badrummet fortfarande inte klart. Nu har en "bula" i väggen korrigerats, kakel knackats ner, bulan slipats ner, kakel på plats igen, måla och spackla om hela väggen. Trist på många sätt men skönt att det snart kommer vara klart. Hittade de bilder vi inspirerats av när vi gjorde materialvalet för typ ett år sedan, här kommer en radda badrum.

Ja jag blir nog inspirerad av smutsiga utrymmen. konstigt, men så är det. Är det snyggt så gör smutsen inte så mycket. Det finns ju såpa.

Mörkt golv ljust kakel var med ganska länge i processen. 

Riktigt snygga färger, återigen mörkt golv ljusa väggar. och listen, jag döööör.

Det här kaklet fingrade vi på en hel del. Spegeln skulle jag inte behöva fingra på länge, den är så sinnessjukt snygg. Har inte en susning om var den kommer ifrån. Tyvärr.   

Vilka förutsättningar. IKEA. 

Blingbling-tak. Och kakel i halvförband, passar bra i ett hus från sekelskiftet.

Barcelona-golv. Fint. 


Färgen grön är ju magisk.

Till slut kom vi fram till att det här badrummet (kakel + klinker) var vår ultimata kombination och vi var tvungna att härma det rakt av. Vi är nöjda och glada copycats iallafall. 


Bilderna är tyvärr plockade hej vilt från nätet och jag vet inte källorna. Dåligt av mig. De två understa vet jag kommer från Byggfabriken där du kan inspireras av gudomliga kombinationer kakel, klinker, knoppar, tapeter mm mm från massor av olika epoker. 






2 kommentarer:

  1. Tack för kakelinspirationen! Jag älskar den där sista kombinationen. Blir nog något liknande till vårt kök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅ vad spännande, nyfiken på resultatet. Ja färgen är ljuvlig, så lätt att aldrig bli trött på :-)

      Radera