onsdag 7 november 2012

Huset som nån glömde

Slutrest för den här veckan och på tåget hem, nu väntar retusch, leverans och vab. Jag och Johanna har varit och fotat trippla inspirationsjobb i området där Änglagård spelades in, en bit utanför Ulricehamn. Fin miljö åt alla håll och kanter, idylliska små hus och vackert väder. Ja det var ju bara för oss att rigga upp och trycka av. Massor av god mat bjöd snälla Anette oss på, vilken toppentjej :-) 

Häromdagen när jag var hos Frida lyckades jag koppla min blixt i ett eluttag som inte alls gillade att bli inkopplad på. Efter några eklektiska kyssar började vi ana oråd och respekterade uttagets osamarbetsvilja och som tur var fanns det andra uttag där givandet och tagandet funkade alldeles utmärkt. Fy fabian vad läskigt det är med elektricitet!! Så, nu är det outat och dags att gå vidare.
Apropå fina hus och fantastiska miljöer har Frida med familj köpt ett kapell där det minsann kommer hända grejer så småningom. Till tomten och kapellet ingick ett hus, ett ganska slitet och tilltygat ett. Ett sånt där hus man går in i och det fullkomligt börjar välla en massa OMG:ads ur en. Var man än vänder sig visar sig något häftigt/spännande/spektakulärt/charmigt/trasigt/märkligt/vackert, gärna allt på en gång. Det är visserligen dubbla känslor, dels OMG (uttalas dovt och lite sakta) för att det är så djävulusiskt tokmycket att göra på huset. Men mest OMG (falsett) som i vem har bott här och bara rest sig upp och gått för typ 10 år sen?? Och OMG (din allra ljusaste röst), alla saker som lämnats kvar och som liksom är lika mycket huset som själva murstocken. Efter allt OMG:ande var jag tvungen att fota runt lite. Och ibland slank det ur mig ett litet OMG, fast jag trodde jag hade sett allt. Icke. När vi hade pratat med huset (ja, det här huset är ett sånt hus man definitivt pratar med, allt annat vore oartigt) tog vi farväl och jag drog vidare med minneskortet fullt av minnen från svunna tider.... Så här kan det tex se ut.

TUR för huset att det var just Frida med familj som blev de nya ägarna. Jag är säker på att det kommer bli en riktig lång och härlig kärlekshistoria dom emellan. Mycket som ska fixas, men jösses så fint det kommer bli. 

Ett riktigt charmtroll

Ur försäkringssynpunkt är det ju toppenbra med lås.

Höst

Trasig, sliten och vacker. 

Serveringsskåp

Kryddor kvar i burkarna.

Ett stilleben

En tavla sitter fint och väntar på att bli hängd. 
Jobb. Mycket jobb. 



1 kommentar: