söndag 4 november 2012

Det vackra huset på Dalarö

Det är Mari & Christian jag ska tacka för att jag fått vara med som månadens medarbetare i senaste Sköna hem (nr 13). Det är nämligen deras vackra hem på Dalarö som förgyller numret. Ett hus renoverat med omtanke och god smak. Och sånt gillar vi ju! 

När jag och Johanna Flyckt Gashi hälsade på blåste det sådär rysligt kallt utomhus, men inomhus fanns en härlig hemtrevnad som man kanske inte förknippar med sparsmakat inrett och öppna ytor. Personligen gillar jag när detaljarbetet i ett hus är genuint genomtänkt, lister fönster och dörrhandtag som hänger ihop, och jag är övertygad om att den typen av byggnadsvård lyser igenom och gör att ett hem känns mer äkta och hemtrevligt. Lägg hellre en slant på snygga fönster än en snygg möbel, brukar jag tänka. Fast egentligen tycker jag inte man ska behöva välja, men livet är ju som bekant grymt ibland. 
Här är iallafall en drös bilder från det vackra huset i Stockholm skärgård. Och lägg gärna märke till husets "inredning"som är slående vacker!

Musik och bowlingrum. 

Böjträ böjträ böjträ, så snyggt och så klassiskt. 

Vardagsrum

Köket


Ett sovrum med tre vackra fönster. Så rätt att låta resten av rummet bara vara i all sin enkelhet. 

Sicket enkelt, och snyggt, sätt att fixa sängbord. 

Sovrummet

Huset från 1884, still standing.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar