söndag 18 november 2012

-Dags för ett skåp,

tyckte jag, men inte resten av familjen. Sagt och gjort, ett skåp fick det bli!! Min supersnälla morfar hämtade upp skåpet på en auktion i Örebro, svordomar och andra fula adjektiv hölls inte inne med här, det var tydligen både fult och äckligt och på sin höjd kunde vi ha det i garaget för lagring av färgburkar. Tur att vi inte har något garage, men däremot en tom vägg med grön vävtapet som bara läääängtat efter ett turkost skåp att få mysa med. Ja, så råkade jag köpa en blå lampa för 40 kronor. Men mest för att jag kände på mig att skåpet suktat och trånat efter något som kan sprida lite ljus över sig. Det var flera saker som liksom föll på plats i rummet i och med skåpet. Vi får se hur långvarig kärlekshistorien mellan tingen runtomkring blir, men skåpet är kvar. Basta!!

Novemberkärlek när den är som hetast.
Vilken liten skönhet. Klicka här om du känner suget efter en sprattelgubbe. 

De missfärgade ljusstakarna togs väl emot av skåpet. 

Flaskorna flörtar hej vilt med skåpet från säkert avstånd. Stämpelbokstäver från Granit








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar