tisdag 16 oktober 2012

Mitt just nu prunkande hem

Efter en tur till ett regnigt Stockholm och massa möten på tidningar jag jobbar med, samt tidningar jag har storslagna planer att jobba med, kom jag hem dyngsur med en del shopping. Jag har börjat rota en idé om att jag borde unna mig något storslaget efter städning av våra 185 kvm och igår slog jag till och blev ägare av tre buketter från storstan. Två äkta och en fejk. Tjoho vad mycket man får sin hårt skurande och dammande insats! Väl hemma insåg jag att det står blombuketter av olika utseenden och åldrar lite var stans, bäst att dokumentera innan de vissnar bort helt.

Dessa snygga små året-runt-exemplaren i färgglad kulör hittades för 99:- hos Systrarna Voltaire. Papper kan! Foto: Lina Östling

Hortensia i alla dess former, mumsfillibabba. 3 gigantiska bollar för 100:- på hötorget. Gör sig riktigt bra mot en 60-talsmönstrad blommig fåtölj. Yes, tur att jag har en!! Foto: Lina Östling

I alla sin enkelhet. Fick med mig en stor bukett lila nejlikor hem från ett jobb jag gjorde den 20:e september (!!!) Slängde en del stjälkar idag som tröttnat på livet i vas, men några få fick klippas ner och pryda köksbordet i micro-format. Vilka kämpar! Foto: Lina Östling

Det sista sommaren bjöd på. Den här ljuvliga buketten fick jag av svärmor som varit i stugan och plockat det sista som fanns kvar att plocka bland växtligheten. Lika fin nyplockad som nu, lite sådär halvintresserad av att bjuda på sig själv. Foto: Lina Östling



Dahlia, en klassiker. Så många färger och former, hmm, svårt att välja.. Ja då kan det hända att det blir vitt. Foto: Lina Östling

Snart är vi omringade av hyacinter och amaryllis, bra att ha lite vackra minnen och blommor i papp under dessa mörka icke prunkande månader!! Buffra blomster gott folk

2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt Lina, lite pensionärsigt men trevligt. Jag skulle vilja ha såna där i papper - stiliga. Ska vi ringas snart? Undrar Frida
    (ps - kan du inte ta bort den där säkerhetskonrollordgrejjen när man ska kommentera... alltså jag ser ju skitdåligt vad som står) Puss

    SvaraRadera
  2. Jag älskar pensionärer (samt ALLA andra grupper samhället består av). Jag kanske viker dig ett fång blomster tills vi ses härnäst. Annars finns de som sagt hos the Voltaire-sisters. Ja vi rings, ja jag ska ta en titt på säkerhetskontrollen, även om vi pensionärer uppskattar när det är lite ordning och reda på torpet! Tjing

    SvaraRadera